Expertise en consultancy op maat

HUIS VIJF

- Consultancy en projectmanagement -

— OVER ONS —

"Wij helpen jullie organisatie toekomstbestendig maken"


Bij Huis Vijf geloven we in een no-nonsense aanpak. We luisteren naar uw specifieke noden en bieden begeleiding op maat van uw organisatie. Met onze diepgaande expertise en jarenlange ervaring staan wij garant voor kwaliteitsvolle ondersteuning bij elk project. 

Huis Vijf wil een stabiele betrouwbare partner zijn voor elke organisatie. Een facilitator die helpt bouwen aan een doelgerichte en efficiënte werking en het verhogen van de klanten- en personeelstevredenheid.

Wat kunt u van ons verwachten?

  • Concrete, bruikbare aanbevelingen en hands-on mentaliteit: Geen vage theorieën, maar adviezen die u direct kunt toepassen om uw doelen te bereiken.
  • Persoonlijke begeleiding: Elke onderneming is uniek, daarom bieden wij oplossingen die volledig zijn afgestemd op uw situatie.
  • Efficiëntie: We zetten ons in om altijd het hoogste niveau van kwaliteit te leveren, met oog voor resultaat.
  • Eerlijk en transparant advies: We zeggen waar het op staat, zodat u altijd een duidelijk beeld heeft van de mogelijkheden én de uitdagingen.
  • Integer handelen: Dit betekent dat wij als consultants altijd ethisch en betrouwbaar opereren. We respecteren vertrouwelijkheid en gaan zorgvuldig om met gevoelige informatie. Ons doel is om duurzame relaties op te bouwen, gebaseerd op vertrouwen, professionaliteit en respect voor alle betrokkenen.

— EXPERTISEDOMEINEN —

Onze expertise strekt zich uit over diverse domeinen, waarbij we organisaties ondersteunen met op maat gemaakte oplossingen en diepgaande inzichten. Hieronder vindt u een overzicht van onze belangrijkste expertisedomeinen, waarin wij organisaties helpen om hun uitdagingen te overwinnen en hun doelen te bereiken. 

  • Procesmanagement en -optimalisatie
  • Projectmanagement en ondersteuningstrajecten
  • Organisatie-ontwikkeling, organisatiedesign en organisatieaudits
  • SWOT-analyses uitvoeren
  • Interne audit en adviesverlening en doorlichting van de activiteiten
  • Plannen en organiseren, coördineren en coachen van teams
  • Dienstverleningsconcepten uitwerken
  • Financiële analyses uitvoeren

Grondige kennis van volgende thema's en sectoren:

  • Financieel management en financiële processen: onder meer aankoopbeleid en -beheer, uitgaande facturatie, ...
  • Facilitair beheer: schoonmaak, technische dienstverlening, gebouwenbeheer, voorraadbeheer, ...
  • HRM, personeelsadministratie en loonbeheer
  • Sport- en vrijetijdssector
  • Zorgsector: thuiszorgdienstverlening, dienstenchequeondernemingen, woonzorgcentra, sociale dienstverlening, budgetbeheer en kinderopvang.
  • Sterke kennis van lokale besturen (gemeenten, steden en OCMW's) en hun verzelfstandigde entiteiten (AGB, EVA vzw, .....).

Enkele relevante ervaringen als leidinggevende

  • Leidinggevende: diensthoofd Wit-Gele Kruis West-Vlaanderen (2010-2011)
  • Verantwoordelijke Peloton Café/brasserie Centrum Ronde van Vlaanderen (2022)
  • Operationeel leidinggevende dienst financiën stad Zottegem (2023)

— DIMITRI KEEREMAN —

Oprichter en bestuurder van Huis Vijf 


Dimitri Keereman heeft een ruime en brede ervaring opgebouwd. Met zijn ervaring kan hij gepaste adviezen en begeleiding geven voor jullie organisatie. Dimitri is een gedreven expert-consultant met uitgebreide praktijkervaring. Elk project vat hij aan met ambitie en enthousiasme om de performantie van de organisaties te verhogen en daarbij meerwaarde te creëren met impact. 

Als Master in de Handelswetenschappen Strategisch Management en Master na Master in overheidsmanagement beschikt Dimitri over een sterke basis. Sinds de start van zijn professionele loopbaan in 2008, heeft hij diverse rollen opgenomen in de private, de publieke sector en de zorgsector. 

Hij deed ervaring op als leidinggevende bij drie organisaties waar hij kleine en middelgrote teams aanstuurde.  Dimitri heeft inmiddels meer dan 200 consultancy-opdrachten uitgevoerd. Deze opdrachten variëren sterk in aard en omvang, van strategisch, operationeel tot financieel advies en interne auditwerkzaamheden. Hij heeft zowel organisatiebrede als procesgerichte en thema-specifieke opdrachten en projecten met succes afgerond. Tevens werd Dimitri als betrouwbare partner regelmatig ingeschakeld bij complexe organisatievraagstukken, analyses en verbeterprojecten zoals financiële analyses ter voorbereiding van beleidsbeslissingen, de voorbereiding van integraties of fusies, de afweging van het afstoten of verzelfstandigen van dienstverlening, analyses om de dienstverlening zelf uit te voeren of uit te besteden, organisatie(re)design en analyses inzake werklast- en taakverdeling. 

Daarnaast is Dimitri Keereman sinds 2021 lid van het ethisch adviesorgaan Cycling Vlaanderen.  



"Met een gedreven, flexibele en doelgerichte instelling benader ik elke opdracht. Deze eigenschappen vormen de basis van mijn aanpak en helpen me om altijd naar het beste resultaat te streven, ongeacht de uitdaging. Het optimaliseren van processen en organisaties geeft me energie. Mijn klanten en collega's waarderen mijn enthousiasme, leergierigheid en ondernemende mindset, en kennen me als iemand met een hands-on aanpak. Met mijn positieve instelling inspireer ik graag de mensen om me heen. Mijn managementstijl is direct en duidelijk, altijd gericht op resultaat."